عقب نشینی سیما از حذف کامل آگهی از شبکه کودک-راهبرد معاصر

عقب نشینی سیما از حذف کامل آگهی از شبکه کودک

در حالی که رسانه ها روز گذشته به نقل از محمد سرشار مدیر شبکه کودک از حذف آگهی ها از شبکه کودک خبر داده بودند، معاون سیما در اظهار نظری خبر حذف آنی آگهی ها از شبکه کودک را تکذیب کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 23
کد خبر: ۲۵۷۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از اعلام نارضایتی خانواده ها از پخش آگهی های بازرگانی نامتناسب با رده سنی کودکان، سید مرتضی میرباقری معاون سیما دستور داد تا پخش آگهی از شبکه کودک سیما متوقف شود.

 

پیش از این محمد سرشار مدیر شبکه کودک گفته بود: ما از روز اول هم اعلام کردیم که شبکه کودک با پخش این‌ها در حوزه آگهی‌‌های بازرگانی مخالف است و در بیش‌تر کشورهایی که در حوزه رسانه و برای خردسالان برنامه دارند، پخش آگهی‌های بازرگانی برای زیر ۶ سال ممنوع است؛ چون خردسال تمایز بین برنامه تلویزیونی و آگهی را متوجه نمی‌شود و به همه این‌ها یک سطحی از مرجعیت و اعتبار رسانه‌ای را می‌دهد. ما با پخش آگهی بازرگانی مخالفیم؛ چون مخاطب ما متوجه نمی‌شود که تفاوت بین اینها چیست.

 

متاسفانه میزان پخش آگهی‌ها در سال ۹۷ نیز نسبت به سال‌های گذشته بسیار زیاد بود و رشد بسیاری داشت. چون مدیران شبکه‌ها نیز اختیاری نسبت به آگهی‌ها نه در انتخاب و نه در پخش دارند و هر آنچه که می‌آید باید عیناً پخش شود. متاسفانه تنها کاری که می‌توانیم بکنیم اعتراض است و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

 

حالا با صدور این دستور سرشار ضمن تشکر از میرباقری اعلام کرده است: دیشب به دفتر دکتر میرباقری رفتم و از ایشان بابت صدور این دستور مهم تشکر کردم. در اینجا هم، در گرماگرم این شادی بزرگ از تک‌ تک عزیزانی که در فضای حقیقی و مجازی پیگیر حذف آگهی‌های بازرگانی از شبکه کودک بودند؛ تشکر می‌کنم. مخصوصا قدردان زحمات مادران دغدغه‌مندی هستم که با هشتگ #پویا_بدون_تبلیغات به میدان آمدند؛ هر روز با سامانه ۱۶۲ روابط عمومی صداوسیما تماس گرفتند و در هر فرصتی، صدای مطالبه به‌حق خود را به گوش مسوولان رساندند.

 

پس از صدور متوقف شدن تبلیغات، سیدمرتضی میرباقری با بیان اینکه از مدت‌ها قبل و برغم شرایط نامساعد مالی سازمان بنا به درخواست مخاطبان شبکه کودک تبلیغات در این شبکه روند نزولی داشته، گفت: با توجه به سیاست‌گذاری صورت گرفته روند کم کردن تبلیغات در این شبکه همچنان ادامه دارد تا در بازه زمانی مشخص بتوانیم این تبلیغات را به تدریج از شبکه کودک حذف کنیم.

 

معاون سیما تاکید کرد: سازمان صداوسیما علاقمند است از همین امروز تبلیغات را در شبکه کودک حذف کند اما شرایط سخت مالی و اقتصادی اجازه این کار را نمی‌دهد و امیدواریم با یاری نهادهای مسئول در این زمینه با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده